"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

"Nyyppä" viha turnauksissa....

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Jc42

Viesti Kirjoittaja Jc42 »

Taidan olla aika sairas... Haluatteko tietää miksi??? Ei se mitään, kerron sen silti :). Olen itse vielä ainakin 1/4 nyypä ellen enemmänkin ja minä vihasin noboja joskus puoli vuotta sitten(tai itseasiassa niiden opettamista) eli suomeksi vihasin itseäni... Nykyään olen oppinut paremmin jo tavoille ja kunnioitan itseäni :D ja tietysti muitakin noboja...

JcEdit: Mietitte varmaan millainen olen kun myönnän että olen nobo mutta minulla ei ole ylpeyttä :D...
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Jos tuonne KuoLaan pääsen, olen varmaan siellä yksi noboista, en sentään sääntöjen kannalta, mutta muuten luulen, että menestymiseni voisi johtua silkasta tuurista ;).

Edit: Tuli aikas pitkä lause ;)!
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
dwarf88

Viesti Kirjoittaja dwarf88 »

Vähän menee of topic, mutta kuitenkin...Katsooko kokeneemmat pelaajat ilkeästi kieroon, jos vastapelaajalla(minä)sattuu olemaan pulaa kääpiö minereista ja esimerkiksi johtoryhmä mukana kun tavallisia rivimiehiä ei vaan ole. Niin että häiritsisikö teitä se, että vastustaja pelin alussa ilmoittaisi että tämä on 10 minerin ryhmä ja tällä ei ole commandia näistä figuista huolimatta.

Ja sitten itse aiheeseen.
Olen menossa tuonne turku fanaticiin ja toivon ettei kellään ole tuollaista nyyppävihaa.Ongelma jonka myönnän on se että peli kanssani saattaa olla aika turhauttavaa sillä noista peleistä tulee minun 21-24 pelini joten se tarkoittaa että kaikki on selitettävä vähän paremmin ja tapahtumia selostettava. Ja koska yhtä peliä varten ei niin kauan ole varattuna aikaa niin minun kanssani saattaa peliaika loppua kesken koska jo joukkojen pöydälle laittamisessa menee tuhottomasti aikaa hukkaan. Jos aika loppuu kesken ja peli pitää lopettaa niin hyvällä tuurilla ampumisesta johtuen voin voittaa pelin vaikka häviöni olisikin tasan varma jos vihollinen olisi päässyt kunnolla closikseen.
-Ego sum rex Romanus et supra grammaticam-
*Minä olen rooman kuningas ja kieliopin yläpuolella*
greewer

Viesti Kirjoittaja greewer »

dwarf88 kirjoitti:Ja koska yhtä peliä varten ei niin kauan ole varattuna aikaa niin minun kanssani saattaa peliaika loppua kesken koska jo joukkojen pöydälle laittamisessa menee tuhottomasti aikaa hukkaan. Jos aika loppuu kesken ja peli pitää lopettaa niin hyvällä tuurilla ampumisesta johtuen voin voittaa pelin vaikka häviöni olisikin tasan varma jos vihollinen olisi päässyt kunnolla closikseen.
Kuulostaa ihan hyvältä ja tarkkaan mietityltä taktiikalta. ;) :D
Oh no... Earth are doomded...
It are suckiest.
http://www.salsa.net/peace/conv/8weekconv7-4.html
dwarf88

Joo siltähän se kuulostaa mutta olen noissa muutamissa liigapeleissä huomannut sen, että minun vasta saadessa armeija asemiin pöydälle on vastustaja siinä ajassa kirjoittanut romaanin yms. ja viereisessä pöydässä peli menee jo hyvää vauhtia kohti loppua...
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

dwarf88 kirjoitti:Vähän menee of topic, mutta kuitenkin...Katsooko kokeneemmat pelaajat ilkeästi kieroon, jos vastapelaajalla(minä)sattuu olemaan pulaa kääpiö minereista ja esimerkiksi johtoryhmä mukana kun tavallisia rivimiehiä ei vaan ole. Niin että häiritsisikö teitä se, että vastustaja pelin alussa ilmoittaisi että tämä on 10 minerin ryhmä ja tällä ei ole commandia näistä figuista huolimatta.
En usko että ketään se haittaa, Wysiwyg -pisteet vain saattavat vähetä.
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

dwarf88 kirjoitti:Joo siltähän se kuulostaa mutta olen noissa muutamissa liigapeleissä huomannut sen, että minun vasta saadessa armeija asemiin pöydälle on vastustaja siinä ajassa kirjoittanut romaanin yms. ja viereisessä pöydässä peli menee jo hyvää vauhtia kohti loppua...
No, jos olet se joksi sinua luulen niin et ollut nyyppänä muita aloittelijoita huonompi\parempi. Rohkeasti vain turnauksiin ja muihin tapahtumiin, niissä sitä oppii pelaamaan. Pelimme ovat tainneet olla melko yksipuolisia, mutta lentosirkusta on harjoitettu jo silloin kun olit tunnuksesta päätellen 7-vuotias.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
dwarf88

Zymeth kirjoitti:No, jos olet se joksi sinua luulen niin et ollut nyyppänä muita aloittelijoita huonompi\parempi. Rohkeasti vain turnauksiin ja muihin tapahtumiin, niissä sitä oppii pelaamaan. Pelimme ovat tainneet olla melko yksipuolisia, mutta lentosirkusta on harjoitettu jo silloin kun olit tunnuksesta päätellen 7-vuotias.
yhdessä turnauksessa olen käynyt...eka peli tuurilla tasapeliksi ja toinen vielä paremmalla tuurilla voitoksi ja sitten lentosirkus söi sotakoneet ja säikytteli kääpiöitä karkuun...taisit olla sinä sen lentosirkuksen omistaja...jos olet se keneksi sinua luulen niin yhden pelin olen sinua vastaan pelannut
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Onko muuten turnauksissa kovin paha jos ei ole sääntökirjaa mukana? Ja haittaako jos osa figuista on maalaamattomia?
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Ei mulla ole ollut ikinä. Riittää, jos jollakin on. Jos ei ole vastustajallakaan, vieruspöydissä ollaan aina avuliaita.

Maalaamattomuuden haittaaminen on kiinni turnauksen säännöistä. Yleensä siitä saa jonkin verran miinuspisteitä, muttei sen kummempia sanktioita.
A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

tästä on jäänyt mainitsematta ylimieliset nyypät, jotka luulevat tietävänsä säänöt ja tiuskivat kun väitän toista. Yleensä heidän taktiikka kusee pahasti silmään. Heistä en tykkää... tosin vaihtuu heilläkin ääni kellossa kun napsahtaa massacrella nenään. pyrin kyllä heitäkin opastamaan pelin jälkeen parhaani mukaan.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Pelasin eilen 6-vuotiasta pikkupoikaa vastaan FB:tä, hän pelasi minun liskoillani ja minä örkeillä, hän ei ollut koskaan aikaisemmin edes nähnyt 'hammereita, saati sitten pelannut niillä! Koulutin hänelle pikaisesti perussäännöt ja aloimme pelaamaan... Annoin hänelle vähän tasoitusta pisteissä, enkä muutenkaan tosissani pelannut.
Siinähän sitten kävikin niin, että deploymentissä hän vain pisti ne joukkonsa johonkin pöydälle, enkä ollut uskoa silmiäni, Kroxigorit skinkkien taakse flankkaamaan, maagi puiden taakse ilkeästi piiloon ja salamanterit Ngobbojani vastapäätä... Stegadonin, saurusten ja vetun deployaus katkaisi selkäni, tuskin niitä olisi paremmin voinut pöydälle järjestää minun örkkeihini nähden! Peliä ei ehditty pelata loppuun, mutta nämä hurjat "ammattilaisen" siirrot häneltä pelästytivät minut... Täysin ensikertalainen, ammattilaisen siirrot ja siihen vielä hyvä noppatuuri päälle... Olin lyöty! ;)

Eli ei pidä "nyyppiäkään" aliarvioida kokemuksensa perusteella, taktiikoita he eivät ehkä tajua, mutta voivat vahingossa olla kuolemaksi.

En nauti mitenkään erityisesti vastustajani massacroinnista, tiukat ja monipuoliset pelit ovat hauskempia. Turnauksissa tietenkin yrittää voittaa parhaansa mukaan... Sille ei mitään mahda, neuvoja annan usein aloittelijoille, mutta joskus varmalta näyttävä voitto ei olekaan niin varma...
Possu
Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

Monet peelot eivät ole edes huonoja pelaamaan. Vaikka säännöt ovat ehkä vielä vähän hakusessa, niin hyvä pelihenki ja noppatuuri on kanssa aika tärkeä tekijä. En ole vielä oulussa törmännyt sellaiseen penikkaan, joka olisi ottanut häviön raskaasti, kuten esim. heittänyt tankin seinään... Ja minä nautin vastustajan massacroimisesta. siitä tulee mukava tunne, kun pyyhkii vihollisen lähes kokonaan pöydältä.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Itse en katso ns. "nyyppiä" pahalla, edes turnauksissa. Siellähän he parhaiten oppivat pelaamaan. Itsekkin muinoin pelasin ensimmäiset oikeat pelini molemmista GW:n Core-peleistä turnauksissa, halliten vain ns. perussäännöt. Mutta pelaamalla oppii, ja mikäs parempi paikka olisi kuin turnaukset, joissa on mukana kokeneempia pelaajia opastamassa, jos ei jotain asiaa muistakkaan.

Yksi asia on sitten siinä, mikä erottaa nyypän ja huonosti pelaavan? Olen eräässä turnauksessa onnistunut melkein massacroimaan vastustajani, listalla joka luotti täydellisesti klosikseen, ja muuhun kikkaan ja täysin buustattuun 400pts HQ:hun, joka ei ollut edes hyvä. Ja vastassa oli ampuva lista. Pelaajana ei ollut mikään nyyppä, vaikka pelin lopputuloksesta joku olisi niin voinut päätellä.

Itse käsitän nyypän aloittelevana pelaajana, joka osaa kyllä perussäännöt, mutta muutamat erikoisuudet ovat hukassa. Hän saattaa tehdä pelissä hätäisiä johtopäätöksiä, ja koota listansa oudosti, mutta nämä asiat yksinään eivät tee nyyppää, sillä myönnän itsekkin joskus tehneen näin, ja joskus tehnyt oudon listan tahallani. Mutta myös nyypät voivat tehdä viisaita ratkaisuja ja voittaa pelejä. Eli nyyppää on vaikea määritellä.

Mutta itse koitan opettaa nyyppiä parhaimman mukaan, ja auttaa heitä pääsemään peliin sisään.
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Käsittääkseni nyyppä on sama kuin kokematon. Jos nyyppä ei opi edes kokemuksesta, niin silloin puhutaan huonosta pelaajasta. Vissiinkin... :)
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

pamp-pu kirjoitti:
Juustokuutio kirjoitti:No kyllähän se alkaa vähän kyrsimään, kun joku ei osaa sääntöjä yhtään.
Tohdin väittää, että moni vanhempikaan pelaaja ei osaa sääntöjä yksi yhteen. Itsekin olen harrastanut syksystä 2002 asti, ja vieläkin on sääntöosaamisessa hiomista.

Tämän allekirjoitan. Joku yli 15 vuotta sitten kun näiden kanssa lähdin spolaamaan "nyyppänä" olin säännöissä todella haka. Nyt ei jaksaisi vähempää kiinnostaa, säännöt ovat ikävä mutta pakollinen taakka.

Minusta on kiva pelata noobeja vastaan. Ei kurmotuksen vuoksi, vaan siksi että pelaaja on todennäköisesti uusi kasvo, ja armeijakin varmasti jotakin muuta kuin kaakkoon asti säädetty min/max. Eli pelissä ja nappuloissa on vaihtelua. Valitettavan vähän ehtii vain pelailla enään.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Kidhidalco

Viesti Kirjoittaja Kidhidalco »

archon puhuu asiaa. Omat neitsyt pelini on 12 vuoden takaa. Kaikkien TAR, TVR, edikka vaihdosten ja faq:ien jälkeen taidan olla enemmän kahvilla kuin koskaan aikaisemmin. ;)

Mitä tulee untuvikko vastustajiin:
voittamineen hyvä.
Mielekäs ja hauska peli parempi.
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle
Jc42

Viesti Kirjoittaja Jc42 »

SirKaarlo kirjoitti:Käsittääkseni nyyppä on sama kuin kokematon. Jos nyyppä ei opi edes kokemuksesta, niin silloin puhutaan huonosta pelaajasta. Vissiinkin... :)
Käsittääkseni "nyyppä" tulee sanasta "noobi" ja se taas tulee sanasta "newbie" joka taas on suomeksi aloittelija...

Tämän kaikki varmaan tiesivätkin mutta selvensin asiaa...
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Jc and The lizzkot kirjoitti:
SirKaarlo kirjoitti:Käsittääkseni nyyppä on sama kuin kokematon. Jos nyyppä ei opi edes kokemuksesta, niin silloin puhutaan huonosta pelaajasta. Vissiinkin... :)
Käsittääkseni "nyyppä" tulee sanasta "noobi" ja se taas tulee sanasta "newbie" joka taas on suomeksi aloittelija...

Tämän kaikki varmaan tiesivätkin mutta selvensin asiaa...
Näin se menee. Eli eri asia kuin kokematon. Yleensä kokemuksista oppii. Harvemmin "huonoja pelaajia" sanan varsinaisessa merkityksessä, tuurillakin on niin suuri merkitys.

Nyyppä on yksi eniten vihaamiani sanoja. Noob melkein yhtä paha. Miksi raiskata suomen kaunista kieltä rumilla uudissanoilla? Itse puhun mieluummin aloittelijoista. No, mielipiteensä kullakin, eikä siitä kannata oikeastaan tässä asiassa kiistellä.
Konath

Viesti Kirjoittaja Konath »

Entäs boon, nevari, nuuppi? :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”