Pelaako tytöt?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
clutch

Viesti Kirjoittaja clutch »

Ikinä en ole wh:ta pelaavaa naista nähnyt, enkä varmaan tule näkemäänkään, mutta kyllä niitä siellä on.
Sitä ihmettelen kun ei ikinä ole missään julkisissa turnauksissa näkynyt naisia, mutta se vaatii tosin hermoja
kestää sitä painetta. ET SÄ VOI HÄVITÄ TYTÖLLE :D sun muuta tulisi varmaan kuultua paljonkin.
Frak!
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Olen yhden kuvan nähnyt Internetissä, missä goottihenkinen tyttö pelasi (muistaakseni) poikaystäväänsä vastaan ja oli kuulemati hävinnyt pelin. Livenä en ole naispeluria nähnyt minäkään.
Fwuredz

Viesti Kirjoittaja Fwuredz »

itsekkään en ole koskaa nähnyt naista pelaamassa mutta
clutch kirjoitti:ET SÄ VOI HÄVITÄ TYTÖLLE :D sun muuta tulisi varmaan kuultua paljonkin.
eipä tuo nyt minua ainakaan harmittais vaikka häviäisinkin ja sanomista tulisi koska en ajattele vastapelaajaani sen enempää miehenä tai naisena, vaan vastapelurina
Ja toisekseen, metalli ja humppa kuuluu yhteen ja Eläkeläiset on Suomen kovin yhtye.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tämä kuullostaa sopivan typerältä threadilta, että tähän voisi lisätä omia näkemyksiä/kokemuksiani.

Tytöt kyllä maalaavat figuja, ja hemmetin hyvin tekevätkin (useilla tuntuisi olevan lähtökohtaisestikin paremmat edellytykset) - esim. Jenova Projectilla (maalausfoorumi) on merkittävä osa aktiivijäsenistä naispuolisia ja heidän tuotoksensa ovat aina odotuksen arvoisia. GD -voittajat edustavat aika hyvin molempaa sukupuolta ja GW:llä on 'Eavy Metal teamissaan myös naispuolisia maalaajia. Useat maalaavista naisista myös pelaavat, joskin ehkä harvemmin kuin miehet.

Omaa puoliskoani kiinnostaa maalaus, vaikka se hänellä toistaiseksi kaiken muun ohella on jäänytkin aika minimiin, ja on hän kerran ollut Epic-nelinpelissä yhtenä pelaajanakin (ts. viime conissa) vähän tutustumassa tähän figupelaamisen maailmaan. Myös confrontationin pelaamisesta hän on kiinnostunut, joskin tämän turnausjärjestelyn aikana sana "pikku-ukko" ja "maasto" ovat saaneet enemmänkin kirosanamaisia käsitteitä, kun asunto tursuaa kaikenlaista sälää.

Ongelma naisten vähyydessä tuntuisi olevan enemmänkin miesten asenteissa - Kuinka moni teistä ottaisi pelaavaa tyttöä todesta? Kuinka moni ei mieti pelin aikana pokaavansa vastustajaa? Kuinka monta naispuolista tuttavaanne olette yrittäneet rehellisesti rekrytoida harrastuksenne pariin ilman taka-ajatuksia? Ja kyllä... ehkei tämä juuri SINUA koske, mutta kuinka monen vastustajasi kohdalla tämä pätee?

Ei sinänsä, perstuntumani perusteella naisia muutenkin kiinnostaa enemmän skirmish-tyyppiset figupelit (mordheim, necromunda, bloodbowl?!, confrontation) kuin massa-armeijat, mutta tämä saattaa olla pelkkä harhainen käsitykseni. Ei sinänsä, kyllä itseänikin ajatus nideillä pelaavasta naisesta tuntuu hieman epäuskottavalta näin aluksi, mutta veikkaisin, että omat öttiäiseni kärsisivät pelilaudalla karvaan tappion vastustajan sukupuolesta huolimatta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Noh, itse kun juttelen kavereiden kanssa WH:sta, pysyvät tytöt etäällä. ;) Mutta yksi on kyllä figuja ihastellut ja hintoja kysellyt. Siinäkö uusi hammeristi?
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Valhalla

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

hc_andersen kirjoitti:Ei tätä hömpötystä kukaan tavallinen tyttö pelaa. Herrasiunaa, eihän tätä pelaa edes kukaan tavallinen poika.
Koko topicin tärkein ajatus tiivistettynä kahteen lauseseen. Tästä on vaikea panna paremmaksi ;)
"Se joka sanoi että rahalla ei saa onnea, ei osaa ostaa oikeasta paikasta"
mordd

Viesti Kirjoittaja mordd »

Nyt menee kyllä OT:n puolelle mutta kun on niin hauska juttu.

OT: Kaveri oli seurustellu aika pitkään yhen tytön kanssa. Sen mielestä olis hyvä jos sen tyttö tulisi kattomaan ja kokeilemaan FaBaa niiden kertsille. Tyttö oli aivan ällikällä lyöty. Mitä ihmettä? Lelu-ukkoja? No yritetään sitten...

Kaveri innostui liikaa. Tyttöä piti neuvoa koko aika ja kriittisellä peli-hetkellä kaveri siirsi tytön pois pelipöydän äärestä ja sanoi että menee tekemään jotain muuta ja itse jatkoi pelaamista tytön puolesta. Tyttö lähti eikä ikinä tullut takaisin. Hehheh, mä nauroin tosi kovaa kun tyyppi kertoi tarinansa mulle :D :OT
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Silveri kirjoitti:Kuinka moni teistä ottaisi pelaavaa tyttöä todesta? Kuinka moni ei mieti pelin aikana pokaavansa vastustajaa?
Öh, eli WH - pelaajat ovat epätoivoisia nörtsiköitä, joiden on pakko yrittää iskeä jokaista pelaamaan erehtyvää tyttöä?

En usko, että monenkaan teiniydestään yli päässeen tarvitsee epätoivoisesti alkaa selittämään jostain puhelimesta taskussa tms., vaikka vastapelaaja olisi sitten lammas.
zqmfgb
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

Epäilisin että kyseessä on erityisesti sosiaalinen paine, joka on tyttöjen kohdalla tietääkseni suurempi.

Olen joskus muinoin puhunut figuilijoista luokassa yleistäen (siis kaikki outoja) ja eräs luokkamme tytöistä innostui olemaan vaihteeksi "ymmärtämätön" mainiten tuntevansa useita figuilijoita jotka eivät ole outoja. Muutaman päivän päästä esittelin vielä jossakin määrin keskeneräistä puoliksi blendattua figua ja ks. henkilö väitti omaavansa hienomman figun yrittäen todistella asiaa toisen henkilön avulla, joka ei vaikuttanut tietävän asiasta mitään.
No, mutta tätä kutsutaan yleensä ihan kettuiluksi (jonka syitä voi vain arvailla)

OT: kirjoitus hetkeen mennessä keskusteluun oli osallistunut vasta kaksi (2) itsensä ilmeisesti naispuoleiseksi henkilöksi tunnustautunutta...
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Henri Ketonen kirjoitti: En usko, että monenkaan teiniydestään yli päässeen tarvitsee epätoivoisesti alkaa selittämään jostain puhelimesta taskussa tms., vaikka vastapelaaja olisi sitten lammas.
http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=36161

... ja katso ikäjakaumaa. Muistatko minkälainen olit itse tuohon aikaan? Huolestuttaa tosin itseänikin, kun alan olemaan kohta kymmenen vuotta vanhempi kuin mediaanisotulainen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Pikku-Oskari

Viesti Kirjoittaja Pikku-Oskari »

en tiedä kovin montaa (lue=en yhtään) tyttöpelaajaa, tai no tiedän, mutten tunne. Tässä minun tyttöystäväni on kahden vaiheilla pelaamisen suhteen. Kyllä tuo taitaa delffejä aloittaa, jos vain viitsii laittaa rahaa...
Ihmiskilpi

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Nyt kun tässä iästä tuli puhetta, niin löytyykö tuolta jostain bittiavaruude syövereistä se vanhempi ikäkysely? Itse etsin nopeasti mutta en löytänyt. Ja kyllähän kolmannes kolmesta suuresta ikäluokasta sentään täyttää/on täyttänyt tänä vuonna 17, eli ei se teiniys välttämättä niin vaivaa tuota mediaanisotulaista, ainakaan kaikkia (mediaanista silmiini iskee ankara pitkän matematiikan opettaja, pelottavaa ;)).

Edit: niin joo, en tunne yhtään tyttöpelaajaa, että anteeksi topicin saastuttaminen ;).
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ihmiskilpi kirjoitti:17
Ikä, jossa itsesääli, iniseminen ja seksuaalinen hyperaktiivisuus ovat toisilla vasta alkamassa.
zqmfgb
Ihmiskilpi

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Henri Ketonen kirjoitti:
Ihmiskilpi kirjoitti:17
Ikä, jossa itsesääli, iniseminen ja seksuaalinen hyperaktiivisuus ovat toisilla vasta alkamassa.
Toisilla tosiaan, mutta suurimmalla osalla varmaan alkaa jo mennä ohitse. Ja nyt loppui ot mun osalta.
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

tekstiä oli niin paljon etten kaikkea jaksanut lukea

Eiköhän syy näiden topiccien aloittamiseen pesii siellä että sotussa on paljon "keskenkasvuisia"(no offence to anyone)pikkupoikia jotka saavat vielä tyttöpöpöjä mutta ovat alkaneet huomata että ne tytöthän onkin ihan kivoja ja nyt sitten haluavat kuulla legendejoja mystisistä nais-olennoista jotka PELAAVA WARHAMMERIA... HUI!

En väitä itse olevani aikuinen mutta pystyn jopa jutteleemaan tyttöjen kanssa ja sanomaan muutakin kuin ...moi...(paitsi sitten kun ne on niitä tosi nättejä tyttöjä :D ) ja muutenkin mielestä nämä topicit ovat enemmän kuin hieman loukkaavia naisia kohtaan koska nythän mennään siihen että ihmetellään nais-pelaajia kuin maailman 8. ihmettä.

Omasta mielestäni naiset ovat pelaajia siinä missä me pojat, miehet ja miehenalutkin joten eiköhän anneta tyttöjenkin pelata ihan rauhassa ja ollaan onnellisia kun kaunistavat olemassa olollaan peliä siellä pelipöydän ulkopuolellakin.

Itse olin äimistynyt/yllätyny/iloinen/ja vaikka mitä kun huomasin erään lukiomme tytöistä olevan vielä suurempi fantsian ahmia kuin minä itse(terveiset Katrille jos [myös] täällä päin liikut) onhan se kivaa ettei meidän miespuolisten täällä "homo-bileitä"(no offence taaskaan jos joku täällä on seksuaalisesti toisin suuntautunut kuin minä itse) tarvitse pitää eli kiitokset tytöille/naisille/naisenaluille jotka tänne ovat uskaltautuneet
NidGirl

Viesti Kirjoittaja NidGirl »

Blackguard kirjoitti:Ja sekö muka johtuu sukupuolesta ;) En minäkään osaa pelata :)
Olenko sanonut että se johtuu sukupuolesta? Puhuin itsestäni enkä yleisesti.
NidGirl

Mr. Gamgee kirjoitti:
NidGirl kirjoitti:Elämä =bilettäminen
Onko se elämä jos on pissis joka juo joka viikonloppuna kaikki rahat?

Muuten sanoisin, että naiset eivät harrasta WH:ta, mutta tykkäävät että se on siistiä/söpöä...(?)
Olet aika seksistinen ja keskityt vain yhteen mainitsemaani asiaan. Tämä on selvästi agitointia, joten en kommentoi sen kummemmin tätä asiaa.
NidGirl

Luna kirjoitti:
Rune kirjoitti: minun on vain todella vaikea kuvitella ketään naisihmistä juttelemassa innostuneesti warhammerista, katselemassa kaverien kanssa uutta, äärettömän nättiä figua fantsulan blisterihyllyssä, tai jauhamassa alligaattoria kahden toisen pelatessa siinä vieressä, ja naureskellessa kovaan ääneen äärettömän säälittäville vitseille, ja muille pelin tapahtumille.
mitäs vaikeata siinä on? Olen tehnyt noista kaikkea, tosin yleensä se olen minä joka kerron säälittäviä vitsejä jolle kukaan muu ei naura paitsi minä :|
Sama täällä... Todella säälittävää kun yleensä miespuoliset pelaajat eivät osaa suhtautua rennosti ja vastaanottavaisesti minuun, kun pelaan heidän kanssaan. Aina mulkoillaan omituisesti ja ollaan jännittyneitä..
NidGirl

fury kirjoitti:
NidGirl kirjoitti:Warhammer kiinnostaa vähemmän tyttöjä ihan siitä syystä kun naisilla on enemmän elämää, kuin miehillä. Naiset joutuvat jakamaan kiinnostuksensa useamman asian kanssa jo ihan sukupuolisyistä.
Kastanpas nyt lusikkani soppaan. Otat ne boltsit ja salkkarit pois päiväjärjestyksestä (ks. keskiverto 15+ tyttö) ja lopetat teboililla hengailun. Tämä vapauttaa noin 1,5h aikaa per arkipäivä. Hiukkasella säädöllä ja urheilun siirtämisellä tälle aikavälille viikolta löytyy kyllä aikaa warhammerottelullekin. Minä olen ainakin elämässäni ehtinyt opiskella, tehdä töitä, viettää aikaa tyttöystäväni kanssa, urheilla, pelata roolipelejä, ja jopa hammeriakin. Tosin, huoltoasemalla hengaaminen ja kotibileissä joraaminen ON jäänyt vähemmälle.
OIKAISTAANPAS NYT:

Olen 20 vuotias nainen ja tykkään pelata aktiivisesti, tälläkin hetkellä hyvillä statseilla pienessä turnauksessakin, jossa on JOPA rahallinen palkinto.

Teen töitä, opiskelen ja seurustelen aktiivisesti erään WH-harrastelijan kanssa. Minun on ylläpidettävä talouttani, toisin kuin suurimman osan pelaajista jotka ovat näitä ns. "pissiksiä" ja "pappa-betalar-alla-modelen-för-lilla-killar" tms. Minulla on kilpailuviettiäkin ihan mukavasti. Sanotaan että ihan asenne syistä pelaan Tyranideilla ja koska nautin voittamisesta saan pelaamisesta ihan tarpeeksi dopea.

Pissis en ole koskaan ollut, aina pelannut "nörtti porukassa" roolipelejä tmv. ilman tyttöjä ja tyttöjen kanssa. Olen törmännyt usein tyttövastaisuuteen tämän pelin tiimoilta, esim. eräs äijä jätti tulematta turnaukseen kun ei halunnut otella "tyttöä vastaan". Näin sain hänen kaveriltaan kuulla.
Goblin fan

Viesti Kirjoittaja Goblin fan »

City-lehdessä oli tehty juttu Warhammerista, pelin "esitteliänä" oli tyttö. Muuten en ole tyttö pelaajia tavannut.(naurahtaa keskustellulle "Onko Rune mies?")

Tytöt/naiset eivät varmaan ole niin kiinnostuneita sodasta/tappamisesta(siitähän tassä on kyse) kuin miehet, mutta siskoni ovat kyllä kiinnostuneita figujen maalaamisesta, ja muut tuntemani tytöt.

Olen muuten huomannut, jos kerron tytölle harrastuksestani, se useimmiten vain kattoo minua oudosti ja lähtee pois tai naurahtaa.
"Leikit pikku-ukoilla"

Mutta ei minua kyllä nörtiksi kutsuta(johtuukohan hartia koosta), edes tyttöjen seurassa.

edit: NidGirl, kannattaa muokata vanhaa viestiä ennen kuin lähettää uusi
With Cannon, You Can.
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”