dipping?
Mä en kyllä henkilökohtasesti edes nää tuota maalauksena. Ehkä toi menettelee jossain turneessa, jos haluaa vaan maalauspisteitä kerätä, eikä jaksa mitään itse tehdä. Mun mielestä on reippaasti palkitsevampaa vaan maalata ne napit itse, eikä kulkea siitä mistä aita on matalin. Lisäks koko tekniikka jättää ilkeän vahaisen pinnan, meh no likes.
Eikä tasokas maalaus mitään elitismiä ole, sen enempää kuin tasokas turnauspelaaminenkaan.
-Hukka
Eikä tasokas maalaus mitään elitismiä ole, sen enempää kuin tasokas turnauspelaaminenkaan.
-Hukka
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
- Corgimaster
Pointtini oli siis se, että kaikki. Eivät. Ole. Hyviä. Maalaajia. Tarkoitus ei ole dissata ketään, mutta asia on vain joskus näin. Aikaa ja taitoa ei joskus vain kertakaikkiaan löydy koko armeijan maalaamiseen.Kousa kirjoitti:tai missä ei oo aitaa olleskaaHukka kirjoitti: Mun mielestä on reippaasti palkitsevampaa vaan maalata ne napit itse, eikä kulkea siitä mistä aita on matalin.
@ Hukka ja Kousa: Toisille palkitsevin kokemus löytyy pelaamisesta - tapauskohtaista. Jos joku saa - miten sen sanoitkaan - "oikeasta" maalaamisesta hyvän fiiliksen ja palkitsevan tunteen, niin kaikin mokomin.
Dipatessakin joutuu yksityiskohdat maalaamaan käsin eikä tuo tekniikka todellakaan sovi kaikkiin figuihin, joten väittisin, ettei tämäkään mikään maalaustaidon korvaaja ole, eikä se, että jonkun armeijan tai figun johon tuo tietty "limainen" tyyli nimenomaan sopii, tekee dippaamalla, tarkoita ettei haluaisi tai voisi kehittyä maalaajana.
Vähän sama juttu kuin inkkien kanssa, joku saattaa pitää huijaamisena, jonkun mielestä korvaa "oikeat" highlightaukset kokonaan, useimpien mielestä sopii joihinkin juttuihin ja useimpiin ei.
Lisäksi minusta on melkoisen typerää yrittää jotenkin syyllistää "huijaamisen" takia niitä joille pelaaminen on olennaisin osa harrastusta ja jotka haluavat mahdollisimman hienon armeijan mahdollisimman helposti ja nopeasti ilman sen kummempaa kiinnostusta itse maalaamista kohtaan. En tiedä, onko tuollaista kukaan täällä tarkoituksella tehnyt, mutta vähän sen suuntainen vaikutelma minulle joistakin viesteistä tulee.
Vähän sama juttu kuin inkkien kanssa, joku saattaa pitää huijaamisena, jonkun mielestä korvaa "oikeat" highlightaukset kokonaan, useimpien mielestä sopii joihinkin juttuihin ja useimpiin ei.
Lisäksi minusta on melkoisen typerää yrittää jotenkin syyllistää "huijaamisen" takia niitä joille pelaaminen on olennaisin osa harrastusta ja jotka haluavat mahdollisimman hienon armeijan mahdollisimman helposti ja nopeasti ilman sen kummempaa kiinnostusta itse maalaamista kohtaan. En tiedä, onko tuollaista kukaan täällä tarkoituksella tehnyt, mutta vähän sen suuntainen vaikutelma minulle joistakin viesteistä tulee.
Viimeksi muokannut Malkuth, To 23.06.2005 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Sly Cooper
Voihan jösses... Koskaan kuullutkaan dippaamisesta. Mutta melko näppärältä tekniikalta vaikuttaa.
Tuo voisi olla juuri meikäläiselle sopiva vaihtoehto koota jokin BloodBowl-joukkue, tai 40K-örkkejä. Aikaa kun maalaamiselle ei vain oikein ole, ja olen kaiken lisäksi tajuttoman hidas maalari.
Mutta mitä luulette; Kyllähän nyt itse örkit dippailee, mutta miten kävisi ajoneuvojen..? Nehän pitäisi varmaan dipata myös, jottei suurta maalausteknillistä eroa figujen välillä synny. Toimisiko koneiden dippaus osissa, vai mahtuukohan kaikki sinne purkkiin kokonaisina..?
Niin, ja ajattelin herjailla (ehkä) örsseistä vaaleanpunaisia (se on se psykologinen sodankäynti avain kaikkeen..
), että toimisiko tuo mahongin (nro 8. Pam-pu:n viestissä)-sävyinen dippi pinkille..?
Tällaista tällä kertaa!
Tuo voisi olla juuri meikäläiselle sopiva vaihtoehto koota jokin BloodBowl-joukkue, tai 40K-örkkejä. Aikaa kun maalaamiselle ei vain oikein ole, ja olen kaiken lisäksi tajuttoman hidas maalari.
Mutta mitä luulette; Kyllähän nyt itse örkit dippailee, mutta miten kävisi ajoneuvojen..? Nehän pitäisi varmaan dipata myös, jottei suurta maalausteknillistä eroa figujen välillä synny. Toimisiko koneiden dippaus osissa, vai mahtuukohan kaikki sinne purkkiin kokonaisina..?
Niin, ja ajattelin herjailla (ehkä) örsseistä vaaleanpunaisia (se on se psykologinen sodankäynti avain kaikkeen..
Tällaista tällä kertaa!
CASKET
11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.
http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband
- Death Metal with Hardcore flavour -
Pertinax oli vissiin dipannut Carnifexinsa yhdeksässä osassa, antanut kuivua ja sitten koonnut otuksen. Lopputulos oli ihan kuin muutkin. Näin siis isommilla otuksilla.bonafide- kirjoitti:Mutta mitä luulette; Kyllähän nyt itse örkit dippailee, mutta miten kävisi ajoneuvojen..? Nehän pitäisi varmaan dipata myös, jottei suurta maalausteknillistä eroa figujen välillä synny. Toimisiko koneiden dippaus osissa, vai mahtuukohan kaikki sinne purkkiin kokonaisina..?
- puolisukeltaja
Tuolla ulkolaisella foorumilla puhuttiin ainakin, että tankit on hyvä valella siveltimen/pensselin avulla.bonafide- kirjoitti:Mutta mitä luulette; Kyllähän nyt itse örkit dippailee, mutta miten kävisi ajoneuvojen..? Nehän pitäisi varmaan dipata myös, jottei suurta maalausteknillistä eroa figujen välillä synny. Toimisiko koneiden dippaus osissa, vai mahtuukohan kaikki sinne purkkiin kokonaisina..?
Itse ainakin aion dippaamista harrastaa paljonkin jatkossa, vaikkei sitä maalaamiseksi laskettaisikaan. Pelaaminen on kuitenkin se juttu minulle tässä hommassa, ja hienoilla figuilla pelaaminen on hauskempaa kuin rumilla. Maalaamisesta en taas pidä ollenkaan.
- Sly Cooper
Juujuu. Tuota mietinkin, että jääkö esim. reunoihin tyhmiä jälkiä, ja luoko dippaaminen samanlaiset varjot koloihin, vaikka osissa sen tekeekin. Ilmeisesti siis hyvin on toiminut.pamp-pu kirjoitti:Pertinax oli vissiin dipannut Carnifexinsa yhdeksässä osassa, antanut kuivua ja sitten koonnut otuksen. Lopputulos oli ihan kuin muutkin. Näin siis isommilla otuksilla.bonafide- kirjoitti:Mutta mitä luulette; Kyllähän nyt itse örkit dippailee, mutta miten kävisi ajoneuvojen..? Nehän pitäisi varmaan dipata myös, jottei suurta maalausteknillistä eroa figujen välillä synny. Toimisiko koneiden dippaus osissa, vai mahtuukohan kaikki sinne purkkiin kokonaisina..?
CASKET
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Kyllä örkkejäkin voisi noilla maalailla, varsinkin kun unohtaa GW:N propagandan ja maalaa örkkien ihon, vaikkapa jollain camouflage greenillä, johon on lisätty muutama tippa earthia tai cobra leatheriä(vallejon värejä siis).
Nuo metellit näyttävät ihan kivoilta lakan jälkeen ja itse en tekisi niille enää mitään muuta kuin antaisin kuivua.
Tosin tietääkö kukaan että voiko tuohon pintaan tulla jotain ei toivottuja efektejä, kuten halkeilua, vuosien saatossa? Itse en ehkä kuitenkaan uskaltaisi tuota kokeilla, kun se nyt ei ole varsinaisesti figulakkaa, ja ne figulakatkaan eivät aina toimi.
Nuo metellit näyttävät ihan kivoilta lakan jälkeen ja itse en tekisi niille enää mitään muuta kuin antaisin kuivua.
Tosin tietääkö kukaan että voiko tuohon pintaan tulla jotain ei toivottuja efektejä, kuten halkeilua, vuosien saatossa? Itse en ehkä kuitenkaan uskaltaisi tuota kokeilla, kun se nyt ei ole varsinaisesti figulakkaa, ja ne figulakatkaan eivät aina toimi.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Miten muuten, tiedättekö voiko tuon "dipin" päälle maalata normaalisti. Tuolla voisi nimittäin saada ihan kivasti ainakin eldareille wraithbonea, kunhan tuon kiillon vaan aa matttalakalla samumaan. Tuosta vaan tulisi rivimiehiin hyvä pohja, jota voisi sitten sävyttää washeilla tai highlaitata. Mutta luulen että jää vaan ideaksi, en mä kuitenkaa jaksa rupee kaikkee sälää hankkii.
To be Ulverized...
Varmasti en voi sanoa, mutta luulisin paksun lakkakerroksen olevan sen verran kiiltävä ja liukas ettei maali tartu kunnolla päälle.applepie kirjoitti:Miten muuten, tiedättekö voiko tuon "dipin" päälle maalata normaalisti.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Eiköhän se ruskea inkwash jätä aika pahoja kuivumisläiskiä ja ei tee erityisen hyviä siirtymiä sellaisenaan. Joo, toki jos näkee enemmän vaivaa, niin kyllä sitten saa vaikka mitä tuolla ruskealla washilla aikaiseksi, mutta sehän tässä ei nyt ollutkaan pointtina.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Itse keräilen necroneita ja tuo dippaaminen näyttää tuovan kivan ruosteen sävyn myös metalliin.. ja vielä jos kiillonkin saa tapettua jollakin mattalakkaspraylla niin asiahan on sillä selvä.
Eli mitä te näistä suosittelisitte metallin dippaukseen.
Ja kysäisen tässä vielä niiltä, jotka tietävät asioita, että mikä olikaan se kaikista tehokkain kiillontappaja mattalakka?
Eli mitä te näistä suosittelisitte metallin dippaukseen.
Ja kysäisen tässä vielä niiltä, jotka tietävät asioita, että mikä olikaan se kaikista tehokkain kiillontappaja mattalakka?
Hmm, pitäää varmaana olla jotain erityista lakkaa? Isä oli tuossa lakkaamassa jotain paneeleita, niin hyökkäsin purkille ja upotin yhen örkin. Ylös nousi valkoinen möntti. Menin sitte ravistelemaan, eikä se kovin helposti lähtenyt. Puhalteinkin itseni melkein pyörryksiin, mutta aika epätasaiseksi jäi. Saas nähdä minkä näkönen on kuivattuaan...
-
Goblinisti
- Viesti:
Itsekkin tuli tuo lakka joskus kesällä ostettua, mutta en oikein hiffaa paria asiaa. Yritin dipata vanhaa ylijäämäörkkiä, mutta nostin purkista vain mustan möykyn ja yrittäessäni ravistella vessanpöntöllä tilanne ei helpottanut. Jouduin sitten pesemän figun ja sotkin tietenkin myös pyyhkeet, käteni, paidan ja kaiken muun irtaimiston.
Eli pitäisikö tätä ohentaa, vai teinkö jotain väärin?
Eli pitäisikö tätä ohentaa, vai teinkö jotain väärin?