"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ostaisitko pahvisia rakennuksia figupeleihin???

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Paha Setä

Viesti Kirjoittaja Paha Setä »

hullukoira kirjoitti:hinta on yhä hakusessa
Aikaisempi viestini pätee yhä. Hinnat alalla ovat liian kovat normi kuluttajalle, vain isoimmilla firmoilla (esim. GW) on varaa lähteä painattamaan tuhansia paperitaloja, koska tietää, että ne menevät kaupaksi oheistuotteina. Vaikka uskoisin tosin GW:n omistavan oman painotuotantoyksikön, sen verta paljon printtiä tulee ulos...
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

hullukoira kirjoitti:Jos rakennukset olisi pelkkä rekvisiitta, niin silloin ne voisi olla kiinteitä. Tämä kuitenkin vaikeuttaisi kuljetusta ja varastointia. Siksi purettavat olisi parempia. Kokonaiseen turnaukseen tarvittavat talot mahtuisi samaan lootaan auton takakonttiin!
Herralla ei nähtävästi ole minkäänlaista kokemusta turnauksen järjestämisestä. Turnausmaastossa tärkeintä on kestävyys, ei pinottavuus. Kohtuullisen veemäistä, kun turnauksen jälkeen puolet kamoista on paikkaamisen tarpeessa - ei anna kovinkaan hyvää kuvaa valmistajasta.
Toinen seikka purettavuuden puolesta on se että kun katon saa pois, ja seinätkin, niin taloon on helppo majoittaa unitti figuja. ja kun lattiaan on merkattu ikkunoiden paikka, niin näkee mistä kohtaa figu voi ampua ulos.
Pitää paikkansa, mutta saman tien voi tehdä erillisen syrjään sijoitettavan lattiapalasen, johon figut voi sijoittaa siksi aikaa kun ovat talossa - ei ota sillä tapaa edes aseet seinistä kiinni ja on helpompi liikutella "talon sisällä".
ja kannattaa muistaa että purettavan talon saa liimata kiinteästi vaikka vanerille jos haluaa. Eihän sitä kukaan kielläkään!
Kovalevy on halvempaa ja helpompaa käsitellä ja suosittelen lämpimästi jokaisen pahvirakennuksen kohdalla.
Se että talot leviäisi pelipöydälle ei ole ongelma. Minulla on näet nerokkaat talopohjat joilla ne saa pysymään ryhdissä. Sama juttu kattojen kanssa. Tietty jos käsi sattuu osuu taloon, niin se menee nurin, mutta näinhän käy kaikkien talojen kanssa...
Valaise meitä oi mestari tästä nerokkaasta talonpohjastasi - ainoa ajatus joka itselleni tulee mieleen, olisi tyhjiöpainettu muovialusta, mutta tämäkään ei ole käytännöllinen - talot irtoavat joka tapauksessa. Sitäpaitsi tuotanto on h-vetin kallista. Jos käsi sattuu taloon niin se menee nurin, mutta jos talo on kiinteä, se ei haittaa samassa määrin jos pelkän kumouksellisuuden sijaan talo menee tuhannen päreiksi ja uudelleentaittelemiseen menee taas aikaa. Ja taiteltavat, kokoontaittuvat, varsinkin ohuesta pahvista tehdyt talot OVAT huteria, ellei niitä kiinteästi liimaa alustalle. Tarkoitus lienee nopea ja helppo käyttöönotto - kompromissi tämän ja kestävyyden välillä tulee olemaan vaikeata.
hinta on yhä hakusessa: yksi setti tartteisi about 10 A3 arkkia, joista useimmat kaksipuolista painoa. Itelle voittoa pitäisi ottaa vähintään 10e per setti, ja sitten postitukseen menee miltei kymppi sinnekin. Enkä vieläkään ole saanut tietoa sieltä painosta...
Tyhmä kysymys, mutta miksi A3? A4-koko riittää isoille kartanoillekin, jos talon jakaa useammalle arkille - postituskin onnistuu peruskuoressa tavallisella postimerkillä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Cannonfodder

Viesti Kirjoittaja Cannonfodder »

Paha Setä kirjoitti:Vaikka uskoisin tosin GW:n omistavan oman painotuotantoyksikön, sen verta paljon printtiä tulee ulos...
GW painattaa ainakin osan Kiinassa. (Esim 40k sääntökirja on printattu siellä)
---
Ja itse kysymykseen: En ostaisi. Eri asia sitten jos pelaisin paperi miniatyyreillä.
"Only the dead have seen the end of war."
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Suosittelisin materiaaliksi semmoista lautapeleistä tuttua pahvia, eli esim. mitä nuo Descentin, doomin ja vastaavien laudan palat ja markkerit on. Paksuutta on varmaan joku 3-4 milliä, eikä varmasti taipuile vääristä kohti, tai edes mene pahaksi normaalissa pelikäytössä kovinkaan helposti. Varmaan paljon kalliimpaa kyllä kuin tavan pahvi, mutta voisi oikeasti jopa olla käyttökelpoista.

Ja kympin voitosta/ setti on melko varmasti ihan turha haaveilla. Jos saat pari euroa/ setti, niin on luultavasti ihan hyvin jo...

Normaalisti joku 20-30% kate on aika kova jo, siitä sitten vielä maksetaan verot sun muut vastaavat, niin pikaisesti laskeskellen sinulle jää tuollaisesta 15e+alv (asiakkaalle vajaa 20e) se vajaa vitonen käteen, mistä sitten maksat vielä veron päälle, jolloin sinulle jää semmoinen 3e ehkä per setti. Olettaen siis että saisit n. 10e hintaan sen setin painettua, taitettua ja postitettua asiakkaalle, mikä nyt perustui puhtaasti omaan veikkailuusi tuotantokustannuksista.

Toki, jos jätät verot sun muun virallisen osan hoitamatta, saat vähän paremman katteen, mutta luultavasti se kannattaa hoitaa, mikäli ihan virallisesti ja oikeiden painotalojen kanssa meinaat yhteistyötä harjoittaa.
Paha Setä

Viesti Kirjoittaja Paha Setä »

Cannonfodder kirjoitti:
Paha Setä kirjoitti:Vaikka uskoisin tosin GW:n omistavan oman painotuotantoyksikön, sen verta paljon printtiä tulee ulos...
GW painattaa ainakin osan Kiinassa. (Esim 40k sääntökirja on printattu siellä)
---
Ja itse kysymykseen: En ostaisi. Eri asia sitten jos pelaisin paperi miniatyyreillä.

Ha! Omani on ihan brittituotantoa. Sulla on joku kiinalainen halpakopio ;). Ehkä ne tekee sen siellä vaan halvemmalla...
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Silveri kirjoitti: Tyhmä kysymys, mutta miksi A3? A4-koko riittää isoille kartanoillekin, jos talon jakaa useammalle arkille - postituskin onnistuu peruskuoressa tavallisella postimerkillä.
Suomen Posti?

Oli kokona A3 tai A4, en kyllä peruskirjekuoressa toimitusta huolisi. Postin kiltit sedät ja tädit tuppaavat käsittelemään niitä niin hellävaroen, että tuotteet näyttäisivät valmiiksi muutamassa turnauksessa käyneiltä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Näinhän se on. Pitäisi vähintään laittaa kummallekin puolelle pahvisia talonosia joku kuoren kokoinen titaniumlevy ja silti olisi täysin mahdollista, että postista kilahtaisi paperisilppurin läpikäyneen näköinen lärpäke...
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

No itselläni ei ole juuri valittamista Suomen Postin toiminnasta. A4-pointtini pätee joka tapauksessa - menee myös standardipakettiin paremmin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
hullukoira

Viesti Kirjoittaja hullukoira »

Sain juuri tiedot painomaksuista. Uuuugh!!! :( -en viitti kertoa mitä ne oli, mutta sanotaan että kaksi kertaa ajattelemani maksimi...

Eli näin ollen voi tällekin idealle sanoa heihei. niillä hinnoilla näet yksi paketti rakennuksia tulisi maksamaan about 40e kuluttajalle. Ja tätä hintaa ei kovin moni kehtaisi maksaa...

By the way, tarkoitus oli lähettää talopaketit postin lootassa (seittemän talon osat ei mahdu kuoreen) eli kuoriajatuksen hylkäsin jo. Mutta ei tästä enempiä.

Ehkä hankin kunnon piiro-ohjelman, ja piirrän muutamia ilmaisia talomalleja nettiin. Kenties tänne sotavasaralle voisi tehdä jonkunlaisen talokeskuksen, jonne foorumilaiset vois lähettää piirtämiään pahvitaloja kaikkien imuroitavaksi...
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

hullukoira kirjoitti:Ehkä hankin kunnon piiro-ohjelman, ja piirrän muutamia ilmaisia talomalleja nettiin. Kenties tänne sotavasaralle voisi tehdä jonkunlaisen talokeskuksen, jonne foorumilaiset vois lähettää piirtämiään pahvitaloja kaikkien imuroitavaksi...
Pitänee nyt sitten mainita, että FIWAn sivuilta löytyy valmiita malleja 15 mm pahviteltoille. http://users.tkk.fi/~hjuusita/ (kohdasta harrastustoiminta)

Ohjelmat lienee tehty CADilla. Näin ne insinöörit harrastaa.. Eli et tarvitse välttämättä hirveän hyvää piirto-ohjelmaa. Noihinkin saisi lisäksi tekstuuria pintaan, mutta ajatuksena on että harrastaja varmaan jaksaa ne maalata. Pahvisia talomalleja saa kyllä netistä muualtakin.

Ylppy tietänee asiasta enemmän.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”