"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

humbron liiman irrottaminen?!

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
-matiwas-

humbron liiman irrottaminen?!

Viesti Kirjoittaja -matiwas- »

Niin siis mitenkäs saisi suht'koht siististi irrotettua figujen raajoja,mitkä on liimattu kyseisellä liimalla?
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Riippuu varmaan pitkälti onko kyseessä poly cement(muoviliima), joku kontaktiliima vai pikaliima. muoviosien kanssa on se pulma, kun se liima sulattaa osat hieman yhteen. Puukko on kuitenkin paras apu.

Ratovaari kirjoitti:Se on Poly Cement Colle Polystyreneä.
Eh?
Viimeksi muokannut Dead Maniac, Pe 23.03.2007 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Dead Maniac kirjoitti:Riippuu varmaan pitkälti onko kyseessä poly cement(muoviliima), joku kontaktiliima vai pikaliima. muoviosien kanssa on se pulma, kun se liima sulattaa osat hieman yhteen. Puukko on kuitenkin paras apu.
Se on Poly Cement Colle Polystyreneä.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
-matiwas-

Se on juuri sitä poly cementtiä..

Menin innoissani kokoamaan lähes kaikki heti kun sain ekat figut (ork batleforce) ja jälkeenpäin oon huomannu,että on paljo helpompaa maalata kaikki osat erikseen..

Eli ei muuta mahdollistuutta ku"puukottaa"ja repiä?
Wintersun

Viesti Kirjoittaja Wintersun »

Julmasti figu käteen ja repimään :D.
Antti_94 kirjoitti:
Ja jos 10 tauta juoksee rivissä niin ei iigeet voi väistää sitä potkua. Muutama ainakin vahingoittuu / kuolee siitä ja sitten alkaa vaan hakata miekoilla!
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

Masa_90 kirjoitti:Julmasti figu käteen ja repimään :D.
EI nimenomaan EI!Muoviliimatut figut murtuvat kaikkialta paitsi siittä liimauksesta.Pikaliimalla raaka voima toimii,mutta muoviliimaan toimii parhaiten veitsi.Liitos kohta kun yleensä on hatarampi syöpymisestä johtuen.
waloks

Viesti Kirjoittaja waloks »

ehkä tärpätillä kun se tekee ukkosta pehmeetä
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

[quote]ehkä tärpätillä kun se tekee ukkosta pehmeetä[/quote]

Omasta mielestäni tuo tapa ei ole viisas, koska tärpätti leviää helposti ja sulaneet osat ovat kyllä semmoista puuroa johon ei tee enää mieli maalata ollenkaan, raa-asti osat vaan puukolla irti.
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Rogue

Viesti Kirjoittaja Rogue »

Anaheim kirjoitti: EI nimenomaan EI!Muoviliimatut figut murtuvat kaikkialta paitsi siittä liimauksesta.
Sanoisin että hieman liioiteltua..

Olen jo jonkin aikaa pohtinut olenko tekniikkanero tai muuten vain mahtavalla onnella varustettu, kun en ole monen kymmenen repimissession aikana kertaakaan hajottanut figuja. Vaikein irrotettava on omakohtaisissa kokemuksissa ollut base, siinä on saanut hieman varoa, mutta muuten liitokset antavat periksi kohtuu helposti. Mitä teen väärin, kun en onnistu hajottamaan figujani?

edit: Olen varsin tietoinen siitä mitä liimaa minä käytän..
Viimeksi muokannut Rogue, La 24.03.2007 08:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wintersun

Viesti Kirjoittaja Wintersun »

Itse olen repinyt monta marsua liimauksesta ja vain yhden jalka on katkennut...Tässäkin vaikuttaa tietenkin millä liimalla ne on liimannut.Jos jotain oikein ytyä on käyttänyt on itsemurha repiä osia irti...
Antti_94 kirjoitti:
Ja jos 10 tauta juoksee rivissä niin ei iigeet voi väistää sitä potkua. Muutama ainakin vahingoittuu / kuolee siitä ja sitten alkaa vaan hakata miekoilla!
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Rogue kirjoitti:Olen jo jonkin aikaa pohtinut olenko tekniikkanero tai muuten vain mahtavalla onnella varustettu, kun en ole monen kymmenen repimissession aikana kertaakaan hajottanut figuja. Vaikein irrotettava on omakohtaisissa kokemuksissa ollut base, siinä on saanut hieman varoa, mutta muuten liitokset antavat periksi kohtuu helposti. Mitä teen väärin, kun en onnistu hajottamaan figujani?
Revit vain pikaliimasaumoja?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-matiwas-

Kiitos kaikille!:D

Pitää vaan alkaa puukolla varovasti "sahata"(tai jotain)
ja sitten hioa ylimääräset liimat pois.

Laitan sitten EHKÄ kuvia joskus..
Adun

Viesti Kirjoittaja Adun »

Itse olen saanut repimälläkin irrotettua muoviliimaliitoksia, tosin Ogreillahan on 'hieman' paksummat ja kestävämmät raajat verrattuna toisiin..
Voimatassu

Viesti Kirjoittaja Voimatassu »

Itse repinyt 15 figulta osia, ja montako on mennyt rikki? 14 on se vastaus. Ainoastaan yksi selvisi hengissä, kyseessä kun oli alustan irrottaminen.

Mutta kuten monet ovat jo sanoneet, älä revi raa'alla voimalla. Veitsi vaan kauniiseen käteen.
Puistosissi

Viesti Kirjoittaja Puistosissi »

Itse olen ottanut pihdit erittäin kauniiseen käteeni, kunnon ote ja NAPS! Siinä lähti juuri Mariinilta käsi,jalka, yms....

Eli ihan voimalla olen saanut, ilman mitään kummempia vahinkoja, irti osia ukoistani.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”