"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Citadelin maalipurkkien korkit!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Razze

Viesti Kirjoittaja Razze »

NAHKAHANSKAT, siinä kaikki(no raaka voima tietenkin lisänä).
Kaikki ihmiset ovat kuolemattomia kunnes kuolevat
Asurme

Viesti Kirjoittaja Asurme »

Jokin terävä sinne kannen ja purkin väliin... Sit vaan pyöräyttää niin on purkit auki... Uudet purnukat tahtoo kuivua mutta siitä ongelmassa auttaa kun pitää purkkeja ylös-alaisin aina kun ei niitä käytä ja fantasia pelien myyjän mukaan citadelille on noista uusista purkeista valitettu ja ne aiko kuulemma jotain asialle tehdä...
"When Asurmen walks the foes of the Eldar quail in their terror, for his extraordinary powers place him at the Pinnacle of Might"
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Niin siis kitadeliltahan ilmestyy piakkoin (?) uudet purkit kun noista uusista ei näytä olevan mihinkään... Ne kuulema muistuttaa niitä vanhoja flat top korkkeja mut se "sarana" on vaan kestävämpi.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Machiavelli kirjoitti:Niin siis kitadeliltahan ilmestyy piakkoin (?) uudet purkit kun noista uusista ei näytä olevan mihinkään... Ne kuulema muistuttaa niitä vanhoja flat top korkkeja mut se "sarana" on vaan kestävämpi.
Niitten purkkien on pitänyt ilmestyä "piakkoin" jo viimeiset pari vuotta.
And they wonder how he dealt with stress so well..
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Korkit aukee kun käyttää kitkatyynyinä kahta blistereitten mukana tulevaa vaahtokumityynyä. Yksi tyyny korkin pitelyyn, toinen purkin pitelyyn...

Yleensä putsaan kierteet ja kannen heti kun ensi kertaa avaan purkin, mutta se ei tunnu auttavan. Korkki tapaa jumittua vaikka maalia ottaisi aina tikulla siten ettei ikinä koskekaan purkin yläosaan!!!
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Minulla on korkkien avaamista varten nahkahanskat, ne eivät koskaan petä.
zqmfgb
Fire_Heart

Viesti Kirjoittaja Fire_Heart »

Väännätte tarpeeks niin siinäse
Skavengeneral

Viesti Kirjoittaja Skavengeneral »

No, selvitän tässä tuota aiempaa viestiäni jossa sanoin käyttäväni kuminauhaa (varsinkin tuon Legolasin takia). Siis se ei ole varsinaisesti kuminauha vaan kumilenkki (joku sanoo kohta: "Ahaa, no kyllä mä ton tavan jo ennestään tiesin!", mutta so what? kaikkihan sen tietää). Ja koska huomasin että lenkeistä tulee nopeasti nauhoja (siis katkee), niin siirryin astetta kovempaan eli nyt mulla on käytössä punainen mehupullon kumikorkki (juuri noitten citadelin purkkien korkkien kokoa). Se vaan korkin päälle ja vähän vääntöö niin johan aukee.
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
Fire_Heart

Viesti Kirjoittaja Fire_Heart »

Skavengeneral kirjoitti:No, selvitän tässä tuota aiempaa viestiäni jossa sanoin käyttäväni kuminauhaa (varsinkin tuon Legolasin takia). Siis se ei ole varsinaisesti kuminauha vaan kumilenkki (joku sanoo kohta: "Ahaa, no kyllä mä ton tavan jo ennestään tiesin!", mutta so what? kaikkihan sen tietää). Ja koska huomasin että lenkeistä tulee nopeasti nauhoja (siis katkee), niin siirryin astetta kovempaan eli nyt mulla on käytössä punainen mehupullon kumikorkki (juuri noitten citadelin purkkien korkkien kokoa). Se vaan korkin päälle ja vähän vääntöö niin johan aukee.
aika hauska ohje, mutta varmaan tehokas.
zaruman89

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

Itse avaan nuo aina niin kuuluisat korkit sellaisella kumisella läpyskällä joka antaa hyvän otteen :wink:

maalipurkit jumittuu kiinni jos niiden reunaan pyyhkii pensseliä koska kun korkin kiertää kiinni (luulisin) maali kovettuu ja 'liimaa' korkin kiinni, yritän yleensä pyyhkiä liian maalin pois johonkin muuhun tai olen tosi varovainen.
Herra juusto

Viesti Kirjoittaja Herra juusto »

CinderShade kirjoitti:ultimate keino; kumiläpykkä (kuten tupper) ja sitten tarvitaan vain pikkasen raakaa voimaa niin kyllä lähtee
Mä käytän jumittuneisiin korkkeihin kumiläpykköjä ja raaka voimaa.Ja kyllä lähtee...
Kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja ja pikkusiskoa.
(entinen nimimerkki oli Thanguol)
anatheme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anatheme »

mä taidan tästä lähtien laittaa jotain vaseliinia purkin kierteisiin, luullakseni tämä voisi auttaa asiaa, ja voi olla että maalitkin pysyy kuivumatta. On ne niin rasittavia välillä...
`Oni

Viesti Kirjoittaja `Oni »

Itse pyyhin turhat maalit AINA paperiin (no sitä nyt kuluu aivan stnasti, mutta kyllä suomessa metsää riittää), ja maalailenkin siten että ravistus, korkki auki *naps!* ja kaiken tarvittavan maalin saa säästeliäinä annoksina korkista, joka asetetaan purkin viereen kuin erillinen maalikuppi.

Koskaan ei oo korkit ollu jumissa, ja jos vähän tökkii niin vähän raakaa voimaa keskisormeen ja rauhallinen vääntö, sillä se aukeaa. Jaa että miksi? Tseh, nou haju.

Minkäs teet, tekniikkalaji.
When all else fails, run like hell.
mr.cocaine

Viesti Kirjoittaja mr.cocaine »

Joo. Toi on tosi hyvä pointti että ekan kerran kun sen maalipurkin avaa niin se kannattaa vedellä puhdistaa se korkki, ettei se maali valu niille kierteille ja sitten se sitä saa tosi vaikeasti auki kun se maali on kuivunut korkin ja sen purkin väliin.Itse käytän puhdistuksessa apuna jotain kulunutta hammasharjaa.
Ostetaan Imperial Guardian Catachan Jungle Figther:eritä.
mr.cocaine

Viesti Kirjoittaja mr.cocaine »

Kyllä se tehoaa kunhan sitä maalia ei valuta purkista kierteille.
Ostetaan Imperial Guardian Catachan Jungle Figther:eritä.
Kaya

Viesti Kirjoittaja Kaya »

Zerath kirjoitti:Tosimies käyttää purukalustoa. :D Ja se toimii! Oikeasti, pikkuisen puraisee etuhampailla ihan sen korkin alapuolelta, niin kuuluu sellainen jännä ääni, ja purkit aukeaa helposti. Tosin ei mulla ole niin ollut ongelmia purkkien kanssa, kavereilla sitäkin enemmän. Meillä on yhteiset maalit ja mä pistän ne aika tiukkaan ja saan ne tiukat auki (en tiedä mistä se johtuu mutta saan ne vaan auki. Minä sanon että se on taktiikka laji) Kaverini taas oli joutunut antamaan sitä purkkia isällensäkin eikä sekään saanut auki. Sitten mä tulin ja aukaisen sen. :D Puraise kerran ja kyllä se aukeaa.
Pureminen auttaa yllättävän helposti...pari puraisua ja purkki jota piti aina avata pihtien ja tunnin vääntämisen jälkeen, avautui nyt helposti :D .
A man who has no imagination, has no wings.
-Mohamed Ali
ike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ike »

Zerath kirjoitti:Tosimies käyttää purukalustoa. :D Ja se toimii!
Oon täysin samaa mieltä :D. Tyylikkäät jäljet on jääny meitsin pariin purkkiin, mitkä on yleensä kunnolla jumissa :P.
(Ilm. 20: 14-15)
Kraggoth Arach

Viesti Kirjoittaja Kraggoth Arach »

Otetaan se pakanallinen maalipurkki käteen, asetetaan korkki tukevasti poskihampaiden väliin, purraan ja kierretään purkki auki.
Please... no more tears. It's a waste of good suffering.
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Niin tai sitten voi olla pilaamatta hampaita ja käyttää pihtejä...
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Minä kyllä ihan laitan korkin puristimeen ja väännän. Purkit halkeilee kylläkin. :(
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”