"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hell Dorado

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lassek

Re: Hell Dorado

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Ukkelit on yhtä korkeita, mutta mittakaava on realistinen.

Veistotyö on erittäin laadukasta ja niiden maalaaminen on peräti nautinnollista.

Peruslaatikot ovat tosi hyviä diilejä, vahvistuslaatikot tyyriihkön oloisia.
ovatko hinta-laatusuhteeltaan markkinajohtajan tuotteita parempia?
Mun mielestä nämä on hienompia, eikä ne oikeastaan maksa enempää, joten kaippati ne on sitten 'parempia'.
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Olen aina elänyt käsityksessä että warhammerit ovat sen viitisen kertaa muita kalliimpia kokoonsa nähden, mutta ei nyt onneksi ihan sentään. :D
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Lassek

Galeios kirjoitti:Olen aina elänyt käsityksessä että warhammerit ovat sen viitisen kertaa muita kalliimpia kokoonsa nähden, mutta ei nyt onneksi ihan sentään. :D
No ei sentään... :) GW on vain enimmän urputuksen kohde. Firman löperöihin toimintatapoihin puuttumatta... :)
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Niin, markkinajohtajana GW saa laittaa pari prosenttia lisää ilmaa hintoihinsa, mutta vastapainoksi emofirmalta löytyy kyllä kaikkea kivaakin, mitä ei välttämättä tule heti ajateltua ja arvostettua.

Voisihan tuolta Hell Doradonkin rangesta joskus jonkun mukavan näköisen ukkelin maalailla, peliä en todennäköisesti aloita kun ei aika riitä warhammer-matseihinkaan.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Lassek

Noniin, ensimmäinen lisäjulkaisuaalto on ainakin Asmodéella ja Antre du Blupissa sekä Battlefield Berlinissä.
http://helldorado.fr/figurines/index.php Uutuudet näkyvimmällä paikalla.

Tämän lisäksi Ropeconissa on tavoite pitää demotusta ja pelailua.

Kolmanneksi, peliin keskittyvä IRC-kanava #Helldorado on avattu IRCNetiin. Oon sen luokan nolife, että ainakin ennen koulun alkua olen melko varmasti paikalla vastaamaan pienempiin kysymyksiin... isoja voi laittaa tähän ketjuun, niin ovat enemmän näkyvillä.

edit: 1666. viesti... *dynn dynn dyyyy*
Clavos

Viesti Kirjoittaja Clavos »

Lassek kirjoitti:Mun kotokylillä se kai meinasi sellaista rantasandaalia. Alkuperäinen sana on la claquette.
Tosin sääntökirjan sivun 36 lauseen kontekstissä tuo 'la claquette' tarkoittanee avokämmenellä poskelle läppäisyä, ei lipokasta...

Sanoilla kun voi olla monia merkityksiä, varsinkin tuolla kielellä...

S.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Clavos kirjoitti:Tosin sääntökirjan sivun 36 lauseen kontekstissä tuo 'la claquette' tarkoittanee avokämmenellä poskelle läppäisyä, ei lipokasta...
"Lipokas" voi myös suomeksi tarkoittaa läppäisyä poskelle, ainakin Haminassa kuulemma.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Nää kaksi on mun makuun Tarik & aigle de chasse ja Les matrices d'Isaïa et du Golem. Ainoa miinus markkinoinnista että värillissä kuvissa golem ei ole velhon vieressä että olisi nähnyt koko eron heti. Lisäksi pientä mussutusta siitä että ukkoja ei saa kai yksittäin. Joka boksissa pari helmeä niin ois hauska hankkia vain ne. Ehkä joskus saa osina toivossa on hyvä elää :)
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Lassek

Clavos kirjoitti:Sanoilla kun voi olla monia merkityksiä, varsinkin tuolla kielellä...
No en epäile yhtään, kieliä kun on tullut harrastettua sen seitsemää ja rapiat. Puolustaudun sillä, että olen lukenut ranskaa lukiossa 2 kurssia ja oppinut loput ahmimalla sarjakuvia. Käännös on muutenkin harrastelijamainen ja epälooginen, mutta ehdin tekemään sen ennen muita. Sori. ;) Tuon voisi kyllä käydä muuttamassa... edit: Tehty. http://www.esnips.com/web/Saantoloita

Joskus varmaan voisi tehdä oikean korjauskierroksen mun rötöffille, mutta englanninkielinen käännös on internetin epeleiden vihjeiden mukaan tulossa takaisin, kun se on ensin tarkistutettu firmalla, joten en tiedä maksaako vaivan.
fho kirjoitti:ei ole velhon vieressä että olisi nähnyt koko eron heti. Lisäksi pientä mussutusta siitä että ukkoja ei saa kai yksittäin. Joka boksissa pari helmeä niin ois hauska hankkia vain ne. Ehkä joskus saa osina toivossa on hyvä elää :)
Firma on luvannut, että jossakin vaiheessa perusboksien ukkelit saa erillään. Itse asiassa tuo http://www.antredublup.com onkin ollut oma-aloitteinen ja myö figuja laatikoista yksittäin, vähän kummallisella hinnoittelulla (kenties siksi, ettei ole takeita että kaikki irtorauta varmasti lähtee nurkista pyörimästä), mutta kuitenkin.
Lassek

Asmodée ilmoittaa foorumillaan, että sillä on aikomus lähteä viemään peliä ulos kotomaasta, ja päätöksiä tehdään Gencon US:n ja Essenin Toy Fairin jälkeen.

Enkkusäännöt tulivat myös takaisin. Kaikki hauska on jätetty pois ja jälellä on sääntöluuranko, ja tietenkään niissä ei ole kuin runkosäännöt: maastot ja skenut puuttuu. Jes en olekaan turha vielä \o/
http://www.duke.edu/~mt29/HellDorado/
Hammerheart

Loistavaa, että tuo virallinen käännös etenee. Jos vaikka kokeilsi Ropeconin jälkeen jossain vaiheessa ottaa valokuvia kirjan oleellisemmista kaavioista ja liittää ne tuohon suomalaiseen pdf:ään, kun se nyt kuitenkin näyttää olevan relevantti vielä jonnin aikaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Hammerheart

Laitetaan tähän nyt ilmoitusta, eli Blupin tilaus saapui tänään. Otan kamat messiin Ropeconiin - tulkaahan nykimään hihasta jos olette paikalla :)
Pulla

Viesti Kirjoittaja Pulla »

Juups, hienoja ne oli. Ymmärrän jonkin verran ranskaakin ja tällä pienellä määrällä kyllä saa selville hieman mikä otus on/mitä se tekee Demonit olivat hienoja.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Te jotka osaatte ylempien ihmisten kieltä. Voisiko joku barbaarille selventää? Tuolla uutuuksissa on noita lintumiehiä ja gourmeetteja (namm), niin liittyykö kyseiset figut joihinkin jo valmiisiin armeijoihin, vai muodostavatko ihan oman porukkansa? Herkkusuut nimittäin rupesivat kiinnostamaan. Ehkä joskus keväämmällä tulee noitakin hankittua.
Luumumehu on soturien juomaa
Lassek

Juu kyllä, korppityypit kuuluvat kadotetuille (égarés) ja syömärit demoneille (démons). Peli käsittää sen viisi faktiota eikä niitä kaiketi ole tulemassa lisää.

Siun suunnalla maata ei valitettavasti ole ketään demoon kykenevää...
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Eipä vielä juuri monikaan tietääkseni pelaa, mutta kunhan tässä pari sanaa oikeassa paikassa sanon, niin eiköhän vuoden kuluttua ole tilanne jo toinen. "Yllytys yllytys. Kato nytten kuinka hienoja! Kato kato..." Näin sitä mainospuhetta pidetään ;)
Luumumehu on soturien juomaa
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Ahh että oli upeita figuja. Se päädemoni, mikälie olikaan, on kyllä upein yliöveri-demonifigu mitä olen koskaan nähnyt.
Muutenkin tuo Hell Doradon figusarja tuntuu koostuvan pelkästään erinomaisesti onnistuneista figuista. Voi voi kukkaroa, taitaa olla kaikki faktiot ostolistalla ensi vuoden puolella. Visa vain vinkuu tuskissaan, Suomessa ei taida vielä(kään) olla jälleenmyyjää?

(Demotuksesta viis, maalaamisen takiahan sitä figuja ostellaan. Suomennetut säännöt on ladattu, joten eiköhän sitä Mr. Hurun kanssa saada jotain testiä järjesteltyä, vaikka kumpikaan meistä ei ole peliä vielä pelannut.)

Englanninkielisen sääntökirjan tilanne taitaa olla vieläkin se, että virallisen käännöksen julkaisu on lykätty hamaan tulevaisuuteen?
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Lassek

Rakath kirjoitti:Ahh että oli upeita figuja. Se päädemoni, mikälie olikaan, on kyllä upein yliöveri-demonifigu mitä olen koskaan nähnyt.
Muutenkin tuo Hell Doradon figusarja tuntuu koostuvan pelkästään erinomaisesti onnistuneista figuista. Voi voi kukkaroa, taitaa olla kaikki faktiot ostolistalla ensi vuoden puolella. Visa vain vinkuu tuskissaan, Suomessa ei taida vielä(kään) olla jälleenmyyjää?
Ei ole minun korviini ainakaan kantautunut... Omat on hommattu battlefield-berlin.de:stä - ei ole oikein muualta vielä bongannut.

Ja jep, hienoja penteleitä... Ötökkästartterin äijät ovat muuten ainoat figut, jotka olen pystynyt vääntämään valmiiksi pariin kuukauteen. Muuten ovat armeijaurakat venyneet vuosia...
Englanninkielisen sääntökirjan tilanne taitaa olla vieläkin se, että virallisen käännöksen julkaisu on lykätty hamaan tulevaisuuteen?
Ne pari tapahtumaa, joiden jälkeen piti tapahtua jotain päätöksiä ja julkilausumia menivät hiljattain, mutta vielä ei ole hiiskuttu mitään asiasta.
Hammerheart

Huru-ukko kirjoitti:Te jotka osaatte ylempien ihmisten kieltä. Voisiko joku barbaarille selventää? Tuolla uutuuksissa on noita lintumiehiä ja gourmeetteja (namm), niin liittyykö kyseiset figut joihinkin jo valmiisiin armeijoihin, vai muodostavatko ihan oman porukkansa? Herkkusuut nimittäin rupesivat kiinnostamaan. Ehkä joskus keväämmällä tulee noitakin hankittua.
Kannattaa muuten huomata, että Hell Dorado-julkaisut aloitusbokseja lukuunottamatta ovat "väliaikaisia" sillai, että niitä tehdään vain pari kuukautta kerrallaan ja sitten kun loppuvat niin loppuvat. Jossain vaiheessa julkaisevat uudestaan vanhoja nappeja, mutta sinällään jos joku tietty Reinforcement-boksi oikein houkuttaa, niin kannatta kopata talteen ettei käy vanhanaikaisesti.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Voipi tosin olla, että enkkuversion myötä tekevät joka tapauksessa uusintapainokset. Sotataitoa olen asiasta painostanut ja Juha ilmeisesti on ollut Asmodeehen yhteydessä, mutta tämän jälkeen keskustelu on hiipunut, eikä lisäinfoa ole vielä kuulunut (kova indoktrinaatio tosin noin muuten Hell Doradon suhteen on päällä Lahdessa, mutta saa nähdä nyt mitä siitä tulee).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”