"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark Angels Errata?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
InfreQ

Dark Angels Errata?

Viesti Kirjoittaja InfreQ »

Olen ystäväni kanssa miettinyt, että kuinka Dark Angelseilla tulisi nyt pelata, kun GW julkaisi 5 editionsa Space marineista. Päteekö vanha 4:nen edition DA Codexi, vai onko täytyykö Enkeleitä peluuttaa nyt Viidennen editionin mukaan perus marsuina, vai onko olemassa voimassa olevaa errataa, joka valaisee nykyisen DA:n tilanteen? Ystävälläni on errata versio 4.1 mutta sepä onkin tehty mitä ilmeisimmin 4:lle editionille, ja emme ole löytäneet uudempaa errataa. Apua tarvitaan!
Oberon

Re: Dark Angels Errata?

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Miksi viitosedikan mariinikodexi millään tapaa määrittäisi, miten dark angelit pelaavaat? Eri codexit, eikä mitään linkkiä sääntöpuolella tyyliin DH:n ja WH:n "kato marine/IG-codexista miten nää yksiköt toimii". Ihan nelosedikan DA-codex, ja uusin DA-faq, sekä sääntökirja+sen faq, helppoa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
InfreQ

Eli tällä hetkellä voi sekoittaa DA:n 4 edikan kodexin (erratan tieojen perusteella) uuteen SM 5 edikan kodexiin? Ja miten toimii kyseinen sääntö kun kaveri sanoi, että kaikki SM chaptereita pelaavat voivat yhdistää joukkoihinsa uuden 5 edikan kodexin joukot omiinsa?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

InfreQ kirjoitti:Eli tällä hetkellä voi sekoittaa DA:n 4 edikan kodexin (erratan tieojen perusteella) uuteen SM 5 edikan kodexiin? Ja miten toimii kyseinen sääntö kun kaveri sanoi, että kaikki SM chaptereita pelaavat voivat yhdistää joukkoihinsa uuden 5 edikan kodexin joukot omiinsa?
Ei voi laillisesti ainakaan.
Kaveripeleissä sopimuksen kanssa toki voi sekoittaa, mutta tämäntapaiset house rulet on asia ihan erikseen muutenkin.
Kaikki codexit käyttää vain ja ainoastaan omia sääntöjä ja yksiköitä ellei toisin mainita (esim. Space Wolffit tekee paljon)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
InfreQ

Sori en saanu viellä kunnollista selvennystä kysymykseeni tai en selvittänyt sitä kunnolla. Joudunko tällöin käyttämään erratan mukaan vanhaa 4 edikan SM kodexia jotta saan päivitetyt DA säännöt "ajantasalle". Erratassa löytyy siis mainintoja joissa joitakin sääntöjä pitäisi ottaa SM kodexista.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

DA:lla pelaamiseen ei tarvitse mitään muuta kuin da codexin ja da erratan.

Da:n kaikki itemit ja säännöt löytyvät joko codexista tai 5. edikan sääntökirjasta. Da errata ja 5. edikan sääntökirjan erratat päivittävät hieman.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

InfreQ kirjoitti:Sori en saanu viellä kunnollista selvennystä kysymykseeni tai en selvittänyt sitä kunnolla. Joudunko tällöin käyttämään erratan mukaan vanhaa 4 edikan SM kodexia jotta saan päivitetyt DA säännöt "ajantasalle". Erratassa löytyy siis mainintoja joissa joitakin sääntöjä pitäisi ottaa SM kodexista.
Ei ainakaan uusimmassa erratassa ole mitään viittauksia SM kirjaan.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Ja tosiaan uusin Codex: Dark Angels ei tarvitse Codex: Space Marinesia toimiakseen.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
InfreQ

Uusin? Tarkoitatko nyt 4 edikan kodexia vai onko tulossa 5 edikan kappale?

Muutenkin tuosta FAQsta, minulla on tämän näköinen kappale joka tekee viittauksia SM kodexiin, mutta epäselvää on siis voinko viitata kyseiset asiat uuteen kodexiin vai tarvitseeko tuossa käyttää vanhaa 4 edikan kodexia?
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Tuo sinun erratasi on vanhalle Codexille.
Uusin löytyy Games Workshopin sivuilta.
Tässä linkki:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... on_FAQ.pdf

Jos haluat käyttää tuota sinun errataasi, on sinun tulema käyttämän vanhaa 3.edikan codexia. Sen uusin errata viittaa 4.edikan codexiin, eli vanhentuneeseen.
Ja kyllä, tuo sinun linkittämäsi Codex on uusin.
Vanha, jolle tuo erratakin on, on tällainen.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
InfreQ

Selvä. Kiitos tuosta selvennyksestänyt otetaan selvää miten tämän hetkisillä DA säännöillä tarkalleen pelataan.
Nexus

Viesti Kirjoittaja Nexus »

Pelaat ihan niinku viimeisen vuoden oot pelannukki. Unohda sen uusimman SM codexin olemassaolo.
Dakka. You need more of it. No exceptions.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”